KKVHÁZ
 

#

KKVHÁZ KKVHÁZ
 

KKVHÁZ

 

KKVHÁZ
 
  • KKVHÁZ cikkek
  • Szakértőink
  • Küldetésünk
  • KKVHÁZ KLUB TAGSÁG
  • Hirdessen nálunk!
 

Marketing eszközök

Mostanra már megtanultuk, hogy a marketing gyakorlatilag a „piacorientált vállalatirányítást” jelenti. Ha egy vállalat nem piacorientált, nem fog hosszú távon megmaradni.

Sem a cég, sem a vevő nem fog megmaradni, vagy csak addig, ameddig nincsen megfelelő versenytárs, aki jobban tudja a piacra és a vevő igényeire szabni a tevékenységet. Ez természetesen szintén csak akkor igaz, ha a vevő felnőtt módon, és a saját érdekei alapján, teljesen racionálisan dönt. Ha ez a felnőtt, piaci felfogású gondolkodásmód még nem alakult ki, akkor a cégek képesek egy extra-profitot csinálni, mert nem kell annyira a vevői érdekeltségeket figyelembe venni, mint egy fejlett, demokratikusan működő piacon. Az a jelenség is gyakran tapasztalható is a magyar piacon, hogy nagyvállalatok egyáltalán nem kezelik az ügyfelet vevőként, még ha is az anyacégnél ezt nagyon jól alkalmazzák is.

Sajnos azonban ma olyan alapvető és világszerte elterjedt menedzsmentirányítási eszköz, mint a BalanceScorecard, a cég profitot fontosabbnak tartja mint a vevőelégedettséget - A költségcsökkenés fontosabb cél, mint a vevőért való küzdelem.

A stratégia alapján el kell egy cégnek azt érni, hogy a piac is megérezze, hogy mi a cég stratégiája, és ennek érdekében milyen marketingeszközökkel kell a piacon megjelenni:
A marketingeszközöknél meg kell különböztetni a "inbound" és a "outbound" marketing eszközöket. A hagyományos eszközök outbound marketing eszközök, a lényeg az, hogy reklámozunk a cégünket, a termékeinket, a "brand"-ünket, hogy a vevő vásároljon nálunk.
Az inboundmarketing teljesen más elven alapul. Itt a cégünk hírneve, a brand-ünk csak másodlagos fontosságú. Itt inkább az számít, hogy tudást, illetve lehetőséget adunk, teljesen a termékeinktől függetlenül kapcsolatba léphessenek velünk. Motiváljunk a vevőt, hogy kompetensnek érezzen minket, hogy meg tudjuk oldani a problémáját.


Nézzünk most néhány outbound eszközt:

Marketingeszköz Alkalmazás
Weboldal: Vállalkozás és termékek, szolgáltatások bemutatása, akár több nyelven Online értékesítési felület (webshop) Interaktív platform a vevőkkel (blog jellegű honlap) Más webes források egyetlen közös egységként való megjelenítése (hivatkozások, linkek) Multimédiás eszközök széleskörű alkalmazása Közösségi oldalak marketing célú alkalmazása …
Telemarketing: piackutatás adatbázis építés időpont egyeztetés ügyfélszolgálat kintlévőség kezelés ügyfélkezelés ...
Aktív CRM: Ügyfélkapcsolatok kezelése Vevőszerzés Marketing, Marketingkoordinálás és az üzleti folyamatok általános menedzselés Marketingstatisztikák, PÜstatisztikák
Email marketing: Gyors, mérhető, hatékony és olcsó kommunikáció Akciók, árkedvezmények kampányszerű meghirdetése Közvetlen vevői elérés…
Reklámtábla, plakát stb: A vizuális kommunikáció alapvető eszközei, a legváltozatosabb felületeken, méretben és anyagban kül-vagy beltéren. Lényeg a figyelemfelkeltés, az egyediség, látványosság
Reklámspotok, digitális megoldások: A vizuális reklám mára túllépett a klasszikus szerepen: egyre inkább bevonja a célközönséget egyfajta játékba, célja, hogy körbevegye és még csábítóbb módszerekkel keltse fel a termék iránti érdeklődést.
POS Eladáshelyi reklám: olyan reklám megjelenési formák, amelyek a vevőt az üzletben tájékoztatják az áruk és szolgáltatások vásárlási lehetőségeiről. (szórólapok, katalógusok, megállítótáblák, kirakat, kóstoltatás, hangos reklám, stb...)
Kiállítások: Komplex marketing kommunikáció Vásárok, kiállítások a gazdaság és kereskedelem iránytűi, nagy piacbefolyásoló hatással, sajátos és komplex eszközrendszerrel propagálja, népszerűsíti a termékeket, szolgáltatásokat



Vásárok, kiállítások a gazdaság és kereskedelem iránytűi, nagy piacbefolyásoló hatással,
sajátos és komplex eszközrendszerrel propagálja, népszerűsíti a termékeket, szolgáltatásokat

A következő részben azt fogjuk áttekinteni, hogy melyek a modern inbound-marketing legfontosabb eszközei, mi a marketing mix, amelynek a megfelelő és kompetens alkalmazása napjainkban a cégek sikeréről vagy sikertelenségéről dönt.


FEL

Hozzászólások  

 
#1 Kálmán 2020-01-03 09:36
A reklámtábla, plakát mellet említhetnénk a molinó készítést, mint offline marketing eszközt.
Különösen hatékony például ingatlanok értékesítésénél. Ezen kívül a hatalmas méretű intalanfedő molinók is egyre terjedenk, amiket felűjítás alatt levő épületekre szoktak elhelyezni. Az ilyen nagy méretű hirdetőfelületeken mondjuk gyakram mesh-hálót használnak. Ez egyrészt könnyebb, másrészt valamennyi fényt azért átenged a renoválás alatt álló ház lakói számára. A molinó készítés tehát még minig egy hatékony offline marketing eszköznek számít.
 

Szóljon hozzá!      (Jobbra tudnivalók!)

Szakértőnk további cikkei