KKVHÁZ
 

#

KKVHÁZ KKVHÁZ
 

KKVHÁZ

 

KKVHÁZ
 
  • KKVHÁZ cikkek
  • Szakértőink
  • Küldetésünk
  • KKVHÁZ KLUB TAGSÁG
  • Hirdessen nálunk!
 

5 fő ok, amiért nem ....

5 fő ok, amiért egy webáruházban NEM vásárolnak a vevők Mindig egy érdekes kérdés, hogy mitől fognak a vevők vásárolni egy webáruházban.

De még tanulságosabb megvizsgálni, hogy miért NEM vásárolnak végül, melyek azok a legfőbb tényezők, melyek megakadályozzák őket a vásárlásban.

1. Nem találja meg a számára optimális terméket

Az első számú ok a legtöbb esetben az, hogy a vevő el sem jut a neki megfelelő termékig - nem találkozik olyan ajánlattal, ami meggyőzhetné őt. Ez a választás-segítés témaköre: egy hatékony webáruház olyan, mint egy jó eladó, és segít a vevőknek megtalálni az optimális termékeket.

A választás-segítés az egyik legelhanyagoltabb területe a webáruházaknak, ami köszönhető talán annak is, hogy az egyes vásárló típusokat eltérő módon lehet segíteni. A jó hír viszont az, hogy számos eszköz és módszer létezik a választás segítésre, melyet beépítve áruházába azonnali minőségi ugrást érhet el – így vélhetően ez a terület rejti az egyik legnagyobb potenciált.

2. Nem elég meggyőző az ajánlatunk

Ha a vevő eljutott a számára optimális termékig, akkor szembesül a mi ajánlatunkkal: mennyi pénzért pontosan mit is fog kapni. Jó esetben ez pontosan az, amit ő szeretne, és a szemében az adott termék jóval értékesebb, mint amibe kerül, és egyből meg is rendeli, ez viszont az esetek jó részében nem így lesz.

Az esetek többségében inkább úgy gondolja, hogy drága, körbenéz még, vagy még átgondolja, stb. Szerencsére azonban itt is nem kevés módszer létezik az ajánlat hatékonyságának a növelésére, amiből minél többet használunk, annál meggyőzőbbek leszünk.

3. Bizalmatlan az ajánlat valamely részletével kapcsolatosan

Ez az igazi "alattomos gyilkos" - úgy képes megakadályozni a vásárlást, hogy még a vevőben sem mindig tudatosul, hogy végül miért nem vásárolt. Ha a vevő valamiben nem bízik, akkor nem is vásárol. Ha az ajánlatnak valamely része "ködös", és a vevő nem látja kristálytisztán, hogy egészen pontosan mit, mikor, mennyiért és milyen módon fog ő megkapni, akkor nagyon akarnia kell az adott terméket, hogy mégis vásároljon.

4. Bonyolult, vagy logikátlan a vásárlás folyamata

Statisztikák szerint a vásárlások legalább fele a logikátlan, nehézkes vásárlási folyamat miatt bukik meg. Egy webáruház akkor jó, ha a vásárló ösztönösen tudja használni, és a webáruház alkalmazkodik a vásárlói logikához, és nem fordítva. Régen rossz, ha már külön használati útmutató kell egy webáruházban történő vásárláshoz.

5. Nem tud választani a kínálatunkból

Ez a több terméket árusító kereskedők jellemző problémája: ha a vevő túl sok rendkívül hasonló ajánlattal szembesül, melyek számára közel egyformának tűnnek, és nem kap számára használható döntési szempontot, akkor az esetek jó részében nem vásárol, hanem félreteszi magában az ügyet, hogy "majd később visszatérek" rá. Vagy átmegy egy olyan kereskedőhöz, aki segít neki dönteni.

Kevesebb, mint egy évtizede még megtehette egy e-kereskedő, hogy épp csak a vásárlás lehetőségét biztosította a vevőknek, mindenféle vevő-segítő szándék nélkül. A mai versenyben azonban, ahol legtöbbször több tucat (egymástól egy kattintásra lévő) webáruház küzd a vevők kegyeiért, nem tehetjük meg, hogy ezekkel a szempontokkal nem törődünk.


FEL

Szóljon hozzá!      (Jobbra tudnivalók!)

Szakértőnk további cikkei