KKVHÁZ
 

#

KKVHÁZ KKVHÁZ
 

KKVHÁZ

 

KKVHÁZ
 
  • KKVHÁZ cikkek
  • Szakértőink
  • Küldetésünk
  • KKVHÁZ KLUB TAGSÁG
  • Hirdessen nálunk!
 

KKV Marketing II.

Az üzleti problémákért, vagy vállalati csődért több mint 60 százalékban az információ hiánya és a "nem megfelelő marketing" felelős. Az induló és a fiatal vállalkozásoknál ez az arány még ennél is magasabb.

A hiányos piaci ismeretek és a nem megfelelő marketing a fő hiba. Azok, akik a cégüket nem piacorientált módon vezetik, nem lehetnek sikeres vállalkozók.
Gyakran hajlamosak arra, hogy a sikertelenségükért mást állítsanak be felelősként: a szállítókat, a fogyasztói magatartást, a versenyt, vagy a versenytársat, és/vagy a politikát.

Az érintett vállalkozók közül alig néhányan vannak tisztában azzal, hogy a cég sikertelenségéért Ő saját maga felelős.
Az érintett munkavállalók gyakran szembesülnek hamis kifogásokkal. Sokszor ők maguk is hibásak, mert saját tudásukkal nem segítették a cég stratégiai döntéseit. Ennek oka lehet a hiányzó csoport munka, vagy a túl autokratikus vezetési stílus.

A politikának általában semmi köze a vállalat csődjéhez.  A vállalkozó alapfeladatainak egyike, hogy cégét a politikai döntések alapján vezesse és nem az, hogy ezeket a döntéseket figyelmen kívül hagyja.
De ha a marketing miatt sikertelen, akkor a felelős valószínűleg a rossz marketingigazgató, vagy tanácsadó.
Vagy esetleg lehet, hogy nem értettük meg mi a marketing lényege?

Mi is valójában a marketing?
A marketing elsőként a piacorientált vállalatirányítást jelenti, aminek csak a következménye a vállalati marketing osztály. Tevékenységének célja az, hogy eladja az árukat és szolgáltatásokat, de az is – amiről sokszor teljesen elfelejtkezünk – hogy attraktív vevői tudjunk maradni a beszállítóinknak.
A marketing fogalmának eredeti jelentése tehát: a kifejlesztett operatív vezetés befolyása. A marketing technika (marketing-mix eszközök) alkalmazása csak az alapján történhet, amit a vezetés marketingként, vagy piacstratégiaként kitűzött.

Nézzünk egy példát: Egy kisbabának az a célja, hogy beszéd nélkül is megkapja azt, ami az élethez és a jó közérzetéhez kell. Az a célja, hogy az édesanyja gyorsan jó "vevő" és beszállító legyen.  Ezt a célt már természetes alapbeállításként hozta magával. A cél eléréséhez pedig minden baba gyorsan megtanulja az édesanya és a környezet egyedi viselkedési szakásait, ami alapján fejleszt egy ennek a "piac"-nak megfelelő marketinget. Rugalmasan kezeli ezt a marketingmixet, és minden szituációnak megfelelően alkalmazza. Tudjuk, hogy ez minden babának nagyon jól sikerül anélkül, hogy egyetemre járt volna.

Nekünk pedig vezetőként fontos megtanulni, hogy fő feladatunk a jó marketing. Jó termék, jó erőforrások (vezetés, munkatársak, gépek, finanszírozási terv) és folyamatrendszer nélkül semmi nem fog sikerülni. A piacot folyamatosan figyelni kell, a trendeket és változásokat időben kell "érezni" (minden jó vezetőnek fejlett ráérző képessége van) ami alapján a marketingmixet állandóan és megfelelően tudja alkalmazni. A "Marketing" feladatot inkább ne delegálja. Delegálni csak a marketing technikák megfelelő összeállítását (marketingmix) a reklám és az értékesítési technikák kifejlesztését érdemes. Ha ezt a szabályt betartjuk, soha nem lesz nagy gond, akármilyenek is a külső befolyásoló tényezők.

Szeretném már itt felhívni a figyelmet, hogy a KKVHáz jövő évben induló KKV Akadémiáján a marketingre nagyobb hangsúlyt fektetünk.

A következő cikkekben meg fogjuk tanulni, hogy milyen marketing eszközök léteznek és különböző szituációkban hogyan kell azokat alkalmazni…

 


FEL

Szóljon hozzá!      (Jobbra tudnivalók!)

Szakértőnk további cikkei