Budapest-Interim management-Interim menedzsment
Jézus Mária, ömlenek a megrendelések!

Dilemmák járvány idején.
Ugye hihetetlen, hogy milyen gondjai vannak néhányunknak? A KKV körről beszélve szinte mindig a nehéz helyzet, a tőkehiány, a multik agresszív piaci térnyerése, az állami támogatások alacsony volta, a pályázatok elérhetetlensége, a növekvő bérek, az elértéktelenedő forint és hasonló sirámok jutnak eszünkbe. De mindez távolról sem a teljes kép.
A COVID19 időszakában még szembetűnőbbé váltak a különbségek. Vannak bőven olyan tipikusan KKV-k által dominált gazdasági területek, ahol robbanásszerűen emelkedtek a piaci igények. Gondoljunk csak a futárszolgálatokra, a lakberendezéssel, lakáskorszerűsítéssel, építő- és szerelőiparral kapcsolatos területekre, a cégeket és magánszemélyeket kiszolgáló IT tevékenységekre, kertészeti munkákra vagy akár a magánorvosi vállalkozásokra és így tovább.
A hirtelen megnövekedett igényeket egy bizonyos szintig túlmunkával még ki lehet elégíteni, de a dilemma megszületett: fejlesszek létszámot és eszközparkot vagy ne kockáztassak és hagyjam a versenytársakra a kapacitás feletti piaci igényeket? Kevés kellemetlenebb kérdést tud egy vállalkozó elképzelni, mint azt, amikor az elutasított vevő megkérdezi, hogy vajon akkor melyik konkurenciát tetszene ajánlani? Egy ilyen kérdés „szíven szúrja” a vállalkozót. De mi a megoldás?
Kézenfekvő lenne létszámot és eszközparkot fejleszteni. Megrendelésekben nincs hiány, képezhető alkalmazottakból és rövid határidővel bővíthető eszközökből viszont igen. Ha van bátorság és némi tőke is tartalékban, a válasz nem kétséges: fejleszteni és piacot nyerni. Ha később ki is simul az igénygörbe, akkor is nagyobb az esély megtartani a frissen szerzett piaci részesedéstöbbletet, mint ellenkező esetben. Változásmenedzsment nélkül viszont nem fog menni.
Nagy veszély abban rejlik, hogy a hirtelen növekedést hogyan tudják a belső folyamatok, azaz a szervezet kezelni. Ebben a helyzetben nincs idő arra, hogy a hagyományos módon organikusan fejlődjön a rendszer és idővel beálljon egy elfogadható szintre. Ide most gyors, határozott és nem utolsó sorban szakszerű segítség kell. Erre nyugodt szívvel lehet egy-egy interim menedzsert szerződtetni, aki az operatív vezetői tevékenysége mellett természetszerűen know-how-t is hoz. Ha pedig kialakította a gördülékeny munkamenetet a megnövekedett tevékenységhez, nyugodt szívvel búcsúzik az új pályára állított cégtől.
Szakértőnk további cikkei

A cégeladás és az interim manager
Mottó: A cégtulajdonos lehet „vérprofi” a saját üzletében, de biztosan kezdő a cégeladásban.

Az Interim Manager Mint Krízismanager
Sokszor napok alatt át kell látni az alaphelyzetet és olyan irányba indulni, ami a tulajdonosok valós és nem csak vélt érdekét szolgálja.

Versenyképességi perspektíva

Ez nem gyakorlat! Éles riasztás!
A ma aktív céges vezetők ilyen helyzetben, mint a koronavírus-járvány még biztosan nem voltak.

A KKV interim 6 előnye
Akkor hat jól, ha egy előnyt még figyelembe vesz

Gyors segítség a nehéz időkben

Home Office és a hatékonyság? Három sztori.
Nem titok, hogy mint alapvetően ipari ember szkeptikusan fogadtam a home office munka köré hirtelen emelt dicshimnuszokat.

Az interim menedzser és a kontrolling
„Hiszen ez csak valami könyvelési boszorkányság”

Primum nil nocere!
A KKV interim egyik alapelve „Csak nem ártani!”, ja és ne tedd magad nélkülözhetetlenné!

A nagy kihívás, generációváltás a KKV-ban
Az eddigi esetleges számvitelileg kimutatott eredményminimalizáló gyakorlat sem emeli a cég értékét.