KKVHÁZ
 

#

KKVHÁZ KKVHÁZ
 

KKVHÁZ

 

KKVHÁZ
 
  • KKVHÁZ cikkek
  • Szakértőink
  • Küldetésünk
  • KKVHÁZ KLUB TAGSÁG
  • Hirdessen nálunk!
 

Budapest-Interim management-Interim menedzsment

Home Office és a hatékonyság? Három sztori.

Nem titok, hogy mint alapvetően ipari ember szkeptikusan fogadtam a home office munka köré hirtelen emelt dicshimnuszokat.

Mindig az jutott az eszembe, hogy a hangos publicitás mellet bizony csak egy nagyon szűk kört érint ez a lehetőség. Az ipari és mezőgazdasági termelésben, a közlekedésben, az egészségügyben, az energetikában, a szállításban és a tevékenységek többségében ez szóba sem jöhet. Ők azok, akik fizikailag is dolgoznak, mégis valahogy a home office hősök kerültek a kommunikáció előterébe, pedig ennek hatékonysága távolról sem érte el a korona vírus előtti időszakot. Álljon itt három személyes példa erre vonatkozóan.

1. Neves magyar bank telefonos ügyfélszolgálata. Egy árfolyammal kapcsolatos nagyon egyszerű kérdésemre nem találtam a honlapon választ. Némi telefonos automata útvesztő leküzdése után, viszonylag gyorsan élő ügyintéző mutatkozott be, hallhatóan home office-ból (tányércsörgés stb.). Kérdés értelmesen, rávezetően feltéve. Kolléganő hosszas hallgatás után kis türelmet kért, mert ezt szeretné megkérdezni a „központtól”. Zene nem volt, síri telefoncsend hosszú percekig, majd vissza a vonalba. Kolléganő jelentkezett és sajnálkozva kitért a válasz elől. Kértem, hogy legalább a vonatkozó honlapjukat fussuk át együtt. Készségesen megtette és semmi eredmény, javasolta, hogy később érdeklődjek (vélhetően máshoz fut be a hívás) …… Normál esetben átszól a másik asztalhoz és megkérdezi, most erre nem volt lehetőség.

2. Neves lakberendezési áruházlánc. Egy beépített gép nem működött, de még bőven garanciális volt. 20 perc telefonos kísérletezgetés után, szerencsére eljutottam az ügyintézőhöz. Részletes infócsere után, sajnálkozva közölte, hogy a VPN kapcsolat nem áll fel, nem tud bejutni a „rendszerbe”. Home Office….

3. És minden jó, ha a vége jó….: Komoly német cég épülőben lévő leányvállalata. Miután a legkritikusabb fázisban a német vezetők és szakemberek nem tudtak eljutni a magyar leányvállalathoz, néhány hét skype és zoom irányítási és ügyintézési kísérlet után a jól bevált nyugati módszerhez nyúltak. Helyi interim menedzsert kértek fel a helyi jelenlétre és az ügyek bizalmi menedzselésére. S mindezt távolról, alapvetően látatlanban. És az ügyek működni kezdtek, persze nem skyp-on és zoom-on, hanem élőben, a helyszínen, face to face!

Természetesen van a home office-nak is helye – akár egy egészségügyi krízishelyzetben is - de csak nagyon tudatos tervszerűségbe ágyazva, azaz rendszeres személyes tréningekkel, belső képzésekkel karöltve. A személyes jelenlét hiánya a mindennapok nehézségei mellett perspektivikusan is megöli az u. n. „csoport tudást” és a legtöbb helyen szinte lehetetlenné teszi az innovációt. A régi rutinok esetleg működnek, de hamarosan elavultá válnak. Tudatosan

 

FEL

Szóljon hozzá!      (Jobbra tudnivalók!)

Szakértőnk további cikkei