Budapest-Interim management-Interim menedzsment
Ez nem gyakorlat! Éles riasztás!

A ma aktív céges vezetők ilyen helyzetben, mint a koronavírus-járvány még biztosan nem voltak.
A legutolsó hasonló valamikor a második világháború éveiben lehetett, amikor teljes cégeknek kellett átállniuk háborús termelésre, szűnt meg az alapanyagellátásuk vagy a piacuk, illetve vitték el a dolgozóikat a frontra. Most nem lőnek, hanem egy sötét gödörbe zártak mindannyiunkat. Nem tudjuk mivel számolhatunk és meddig tart ez az állapot. Minden eddigi rutin alkalmatlan ennek a kezelésére. Egyértelműen krízismenedzselésre van szükség.
A kollektív veszteség elkerülhetetlen, a céges és emberi tragédiák minimalizálása a cél.
Nem a szakmai felkészültség és tudás fogja eldönteni a cég sorsát, hanem a vezetői képességek és ezek aktivitása, ha úgy tetszik, a soft skillek teljeskörű bevetése. Nagyszerűnek vélt szakemberek fognak elbukni és eddig ismeretlenek kerülnek reflektorfénybe.
Az első számú vezető soha nem tapasztalt fontosságúvá válik. Mindenki rá fókuszál, tőle várja az iránymutatást és a reményt. A felelősség óriási, aki ezt nem érzi vagy érti biztosan a csőd felé repíti a cégét. A recept nem bonyolult:
jelenlét – széleskörű elérhetőség – kommunikáció - kooperáció – bizalom - határozottság
Aki ezeket mindig szem előtt tartja, sikeresen fogja kezelni a munkatársakat és az üzleti partnereit is és a kilábalás reményében folytathatja a vészhelyzeti intézkedéseket, melyek prioritási sorrendben a következőek:
• A pánik mindenáron való elkerülése, a vezetőképesség fenntartása
• A fizetőképesség biztosítása, új bizonytalan kinnlevőségek elkerülése
• Az állandó költségek erőteljes csökkentése, a kontrolling infótartalmának átalakítása, feldolgozásának testre szabása
• A piacok megtartása, új piaci lehetőségek feltárása
• Stratégiai felülvizsgálat
A fenti akciópontokat és azok prioritási sorrendjét tanácsos megosztani a munkatársakkal. Ez is a határozottságot és a kompetens vezetés érzetét erősíti. Az akciópontok köré lehet szervezni azokat a teameket, akik részleteiben is menedzselik ezeket és gondoskodnak a széleskörű tájékoztatásról is. Ez mind a "mi" érzést erősíti és az együtt cselekvés előnyeit eredményezi.
A fenti rendkívüli helyzetben az interim menedzser is szerephez jut. Ilyen esetekben előtérbe kerül tanácsadói szerepe. A megbízás - más esetekben domináns - operatív oldala a helyzetnek megfelelően alakul, azaz nem látható előre, viszont egy generalista "vendég vezető" széles körű bevethetősége nagy rugalmasságot biztosít a vállalkozásnak. Az alkalmazotti és partneri körben már maga a megjelenése is megnyugtató lehet, hiszen azt is demonstrálja, hogy a vállalkozás tulajdonosa, vezetője időben állít maga mellé friss erőt, azaz erőforrást sem kímélve progresszív kiutakat keres.
Szakértőnk további cikkei

A nagy kihívás, generációváltás a KKV-ban
Az eddigi esetleges számvitelileg kimutatott eredményminimalizáló gyakorlat sem emeli a cég értékét.

Home Office és a hatékonyság? Három sztori.
Nem titok, hogy mint alapvetően ipari ember szkeptikusan fogadtam a home office munka köré hirtelen emelt dicshimnuszokat.

Az interim menedzser és a kontrolling
„Hiszen ez csak valami könyvelési boszorkányság”

A cégeladás és az interim manager
Mottó: A cégtulajdonos lehet „vérprofi” a saját üzletében, de biztosan kezdő a cégeladásban.

Versenyképességi perspektíva

Az Interim Manager Mint Krízismanager
Sokszor napok alatt át kell látni az alaphelyzetet és olyan irányba indulni, ami a tulajdonosok valós és nem csak vélt érdekét szolgálja.

Jézus Mária, ömlenek a megrendelések!
Dilemmák járvány idején.

Gyors segítség a nehéz időkben

Primum nil nocere!
A KKV interim egyik alapelve „Csak nem ártani!”, ja és ne tedd magad nélkülözhetetlenné!

A KKV interim 6 előnye
Akkor hat jól, ha egy előnyt még figyelembe vesz