KKVHÁZ grill party, Horányban


Program:
meglepetés előadások – könnyed vita – grill vacsora – kapcsolatépítés

2019 július 15 (hétfő) 18:00 – 21:00+

A KKVHÁZ székhelyén Regatta Szabadidőközpontban a Duna partján (2015 Szigetmonostor Parti út 16)

 


KKVHÁZ
 

#

KKVHÁZ KKVHÁZ
 

KKVHÁZ

 

KKVHÁZ
 
 

A konfliktuskezelés az üzlet

Tudta, hogy egy 10 fős cég 962.000 Ft-ot veszít el minden hónapban a konfliktusain?

Egy munkahelyi konfliktus hatására a munkavállalók nem tudnak jó szinten teljesíteni, mert egy konfliktus megoldása minden személynél prioritást élvez

Tudta, hogy egy 10 fős cég 962.000 Ft-ot veszít el minden hónapban a konfliktusain, ahelyett hogy a töredékéből kezelné azokat?

Ön céges szinten mennyit költ havonta a munkahelyi konfliktusokra?

A versenyképesség megtartása érdekében egy cégvezetőnek az elsődleges célja a termelés, teljesítmény 100%-os kihasználtsága.
Azonban egy konfliktus megléte legelőször a termelésre/teljesítményre hat ki különböző mértékben. Hiszen egy nézeteltérés hatására mindenkiben feszültség keletkezik, ami eltereli a munkáról való figyelmet. Így a munkavállaló már nem tud 100%-san a munkára összpontosítani, aminek hatására megromlik a teljesítménye. Az eddig 10 perc alatt elvégzett feladat most már 20 percbe telik, ami a cég kiadását extra 10 perc költséggel növeli.

Tudta, hogy egy 10 fős cég 962.000 Ft költ el minden hónapban a meglévő konfliktusokra, nem pedig azok kezelésére vagy feloldására?

Hogyan is?
A három legismertebb nemzetközi kutatás eredményeit alapul véve magyar bruttón bérekkel kalkulálva jött ki ez az összeg. (A bruttó bérek a Hays Magyarország 2017-es felmérése alapján kerültek meghatározásra. ).

1. A munkavállalók minimum heti 3 órát töltenek a konfliktusaival, tehát ennyi órában biztosan nem a munkával foglalkoznak, azaz nem termelnek/teljesítenek.
Egy 10 fős cég esetén a munkavállalók heti 3 órás konfliktussal történő foglalkozás a vállalkozás számára heti 27 és havi 108 extra órát eredményez, ami 251.000 Ft többlet költséggel növeli a cég kiadást.

2. Menedzserek munkaidejük 25-40% konfliktuskezeléssel töltik.
A fenti példánál maradva, amennyiben az ügyvezető és a középvezető idejük 30% konfliktuskezeléssel töltik az a fizetésük 30%-t is jelenti, ami havi szinten 570.000 FT extra kiadást jelent a vállalkozás számára.

3. Egy nem kezelt vagy rosszul kezelt konfliktus hatására , amikor már nem bírják elviselni a benti feszültséget és légkört, a munkavállalók egyik eszköze a betegszabadság. Természetesen sok esetben ez nem tudatos cselekedet, hanem a stressz hatására tényleg betegek lesznek. A munkavállalók havi 1 napos betegszabadsága havi szinten 141.000 Ft. extra költségként jelenik meg a vállalkozás elszámolásában.

Miért akarna havi szinten 962.000FT kifizetni, amikor ennél olcsóbb és hatékonyabb megoldások is léteznek?

Mi a megoldás?
Egy hosszantartó konfliktusmegoldási módszer alkalmazása, amely a félreértésből adódó konfliktusnak a gyökerét, azaz a valódi okát tárja fel, nem pedig a felszín feletti okozatokat kezeli.


Melyek a hosszantartó konfliktuskezelési eszközök?

Szervezeti Mediáció
A folyamat egy konkrét konfliktus feloldásában segít.
Mikor hasznos egy mediáció?
Amikor már érdemes rajta gondolkodni:

• Megváltozik a kommunikációs stílus
• Inkább kerüli a beszélgetést a kollégájával.
• Az információáramlás akadozik (bármelyik irányba).
Amikor már célszerű alkalmazni:
• Csökken az együttműködési hajlandósága.
Amikor mindenképpen ajánljuk:
• Megromlott a kapcsolat minősége, egyértelmű konfliktus van.
Mi az eredménye?
• együttműködés hajlandóság nő,
• kapcsolat minősége javul
• gyors, pontos információcsere történik,
• megjelenik a nyílt és két irányú kommunikáció.

Szervezeti Ombuds
A szervezeti ombuds állandó jelenléttel egy biztos jelzőfunkcióként szolgálja a szervezetet, megóvva a morális és pénzügyi károsodásoktól.

Mikor alkalmazzuk?
• A folyamatok javítása és a teljesítmény/termelés maximalizálása érdekében.
• A magasmértékű fluktuáció megakadályozáskor.
• Munkaerő megtartás érdekében
• A munkaadó és a munkavállaló közötti kétirányú kommunikáció erősítése érdekében.
• Ha a szervezetben elszaporodnak a destruktív ismétlődő mintázatok, folyamatok, visszaélések és etikátlan viselkedési formák.

Ami mindenképpen kell hozzá
• Nyitottság, őszinte javítási szándék a vezetés részéről
• A folyamat nyílt, transzparens kezelése a vezetés részéről

Mi az eredménye?
• Feltárja a fluktuáció valós okait
• Növeli a termelékenységet
• Fokozza a versenyképességet
• Extra kapacitásokat szabadít fel
• Csökkenti a költségeket
• Megtartja a munkaerőt.

A nyári nyugodtabb időszakot használja ki a szervezetében előforduló konfliktusok kezelésére, hogy a szeptember konfliktusmentesen kezdődjön a teljesítés jegyében!

KKVház tagok részére augusztus 31-ig igénybe vett szolgáltatásra 20% kedvezmény biztosítunk!

Mosonyi Diana
Vállalati konfliktuskezelő
 

 

FEL

Szóljon hozzá!      (Jobbra tudnivalók!)

Szakértőnk további cikkei