5 alternatíva a nyereség növelésére

Egy felkészült üzleti coach abban segíti a vállalkozót, hogy rávilágít azokra a területekre, ahol pénzt lehet termelni, illetve figyelni lehet arra, hogy a pénz kiáramlása a lehetséges minimális szinten maradjon.
Melyik az az öt terület, ahol a profittermelő képesség a vállalkozásfejlesztésnek a második szintjén mérhető? Ezek: (1) a leadek száma, (2) a konverzió vagy átváltás, (3) az egy vásárlásra jutó összeg nagysága, (4) a vásárlások száma és (5) az árrés.
A profit-termelőképesség szintje:
Amikor egy vállalkozó és egy üzleti coach elkezd közösen dolgozni, akkor a munka első egy-két hónapjában a coaching folyamat során a cél, hogy a coacholt vállalkozó és vállalkozása elérje a „piacérettség” szintjét. Miután ezt kölcsönösen belátták, akkor a vállalkozó további fejlődési szintre léphet a saját vállalkozását illetően, ami a profit-termelőképesség szintje.
Itt lép be a marketing kerék, az a szakasz a munkában, amikor nem elég konzisztensnek lenni, nem elég céltudatosan tervezni, nem elég jól menedzselni a pénzt és az időt, nem elég biztonságosan szolgáltatni, de kell, hogy információnk legyen arról is, hogy az adott vállalkozás képes profitot termelni a tulajdonosai számára. Egy vállalkozás az első időszakban csak viszi a pénzt, tehát nem várható el, hogy mindjárt profitot termeljen. Egy bizonyos idő után viszont éppen erről szól az úgynevezett fedezeti pont kérdése. El kell érni, hogy a vállalkozó olyan vállalkozást tartson fönt, amelyik szolid, de egyre növekvő profitot termelhet a számára.
1. Az első az a potenciális vásárlok számának a figyelése:
A coach abban segíti a vállalkozót, hogy a „mi piacunk” kifejezéssel - egy nem pontosan definiált és leginkább közvetlen személyes tapasztalatokat nélkülöző módon - leírt homályos csoportot megpróbálja hús-vér címekkel, telefonszámokkal, elérhetőségekkel azonosított valódi célcsoporttá fordítani. Ezt hívja az angol leadnek, magyar kifejezésként a potenciális vásárlót lehet erre használni. A potenciális vásárló az, aki még nem vásárolt tőlünk, de valamilyen korábbi kommunikációs (marketing) akciónk eredményeként rendelkezünk azzal az információval, hogy a jövőben valamikor elképzelhetőnek tartja, hogy tőlünk vásároljon, velünk üzleteljen.
Az a vállalkozás, amelyik nem gondoskodik arról, hogy a feltételezett piac és a tényleges potenciális vásárlói kör közötti szűkítésekbe energiát fektessen be, az előbb utóbb kiszárad.
2. A marketing karika második lépcsőfoka a konverzió, vagy átváltás:
Az is kiszáradhat, akinek ugyan vannak leadjei, de nem gondoskodik ennek a résznek a működéséről. Azt kell egy vállalkozónak tudnia kezelni, hogy a potenciális még elő nem fordult vásárló, akinek az elérhetősége meg van, előbb vagy utóbb betérjen az üzletünkbe, és ténylegesen költsön nálunk. Az-az arány az üzlet hatékonyságának egyik legfontosabb mutatója, hogy a lehetséges vásárlókból hányan válnak tényleges vásárlókká.
3. A harmadik pont a vállalkozásban, ahol a pénz bejöhet, az-az egy vásárlásra jutó összeg nagysága:
Nem mindegy, hogy valakinek egy rajzszöget, vagy egy vitorlás hajót adunk el. Tehát az a cél, hogy lehetőleg magas értékű, magas ár tartalmú, magas értéktartalmú területeken tegyünk valakit vevővé. Arról kell gondoskodni, hogyha egyszer sor került a meggyőzésre, hogy tőlünk vásároljon, akkor lehetőleg olyan értékesítési módszereket alkalmazzunk, hogy a kis haszonkulccsal meglévő termékeink helyett, lehetőleg nagy haszonkulcsú termékekből vásároljon.
4. A következő pont, ahol a piaci hatékonyság növelhető az, hogy hányszor jön vissza egy vevő:
Tehát hogy az egy adott időszakban előforduló vásárlások számát mivel tudjuk stimulálni, mivel tudjuk növelni. Hogyha ezeken a területeken a vállalkozónak vannak ötletei, a coach segít kidolgozni, kipróbálni, bevezetni, ha nincsenek, közösen tárnak fel az adott ágazatban, piacon jól alkalmazható megfoldásokat.
5. ötödik pontként arra is oda kell figyelni, hogy a profittermelő képesség szempontjából mi a haszonkulcs, vagy az árrés:
Végig kell gondolni, hogy egy-egy általunk kínált szolgáltatásnál mennyi haszonkulcs vagy mennyi árrés keletkezik. Belátható, hogy ennek érdekében az árak emelése csak rövid távon jelenthet megoldást, sokkal többre juthatunk, ha a hatékonyságot növeljük, de ez már a cégépítés következő szintjét jelenti…
Szakértőnk további cikkei

Kisvállalkozások pénzügyi tudatossága
Egy vállalkozás nem tekinthető pénzügyi értelemben piacképesnek, ha a tulajdonosok nincsenek naprakészen pontosan tisztában azzal, hogy hol van a vállalkozásuk fedezeti pontja.

49 tipp az átlagos vevőérték (élettartam-érték) növelésére
Az első és legfontosabb dolog, amit az értékesítéssel kapcsolatban érteni kell, hogy miért vesznek meg az emberek egy bizonyos terméket vagy szolgáltatást és mi az, amit ténylegesen megvesznek.

58 módszer arra, hogy az érdeklődők vevőinkké váljanak
Egy vállalkozás sikere a piacon dől el.

Tippek az érdeklődők számának növelésére
Hihetetlen, de a piacon sikeres vállalkozások energiáinak jelentős része olyan területekre irányul, amelyek kívül vannak a cégtelephelyén, gyártási, termelési folyamatain...

50 stratégia a vásárlások számának növelésére
A egyik „bombabiztos” pont a vállalkozásban - az ActionCOACH módszertana szerint -, ahol a profit növelésére érdemben hatni tudunk, az az egy vásárlásra jutó összeg nagysága: