KKVHÁZ Online Klub
2018 december 10 (hétfő) 16:00 – 18:00 között

Pénzügyminisztérium Pénztárterem - (Budapest V.; Dorottya u.- Wekerle u sarok)
Téma: A hit szerepe a gazdaságban, a gazdaság szerepe a hitben


KKVHÁZ Online Klub
2019 január 14 (hétfő) 14:00 – 16:00 között

Pénzügyminisztérium Pénztárterem - (Budapest V.; Dorottya u.- Wekerle u sarok)
Téma: Évindító KKV Csúcstalálkozó 2019
 


 

#

 
 

Ez durva, vagy szelíd becsapás?

  • vissza a szakértő profiljához
A fogyasztóvédelem, a Versenyhivatal, a szakmai szervezetek segítségét kérjük.

Tömegekkel fordul elő naponta, hogy nem azt a terméket emelik le az áruház polcáról, amit venni akarnak.
Ez alkalmanként kisebb bosszúságot okoz és még magukat okolják a kárvallottak, hogy nem figyelnek eléggé. Nemzetgazdasági szinten 100 milliárdokról beszélünk.
A piacgazdaság vívmánya, hogy nem egyféle parizer van hanem 30, nem egyféle sampon, hanem 100. Örülünk és élvezzük magát a fogyasztás.
Nő a GDP, fogy a kosztpénz!


Az ember a háztartási bevásárlást rutinból végzi. Jó esetben a háziasszony hétköznap délelőtt vásárol, ráér és cetlivel a kezében tűpontosan megy a polcokhoz, válogat, figyelmesen mérlegel és pakol a kosarába.


A másik asszony munka után, két viháncoló gyerekkel, - most télvíz idején meleg kabátban – kapkodva vásárol és igyekszik a három kasszából, az egy működő sorában jó pozíciót elfoglalni.
Ő az, aki vásárlási és döntési szempontból enyhén szólva is sebezhető.
Ne is beszéljünk itt a hétvégén beugró férjről, a boltba zavart kamaszról, vagy a bepárásodott szemüvegű öreg néniről.


Ez utóbbi célcsoportokat, jól kihasználják a gyártók.

A hétvégén vidékre utaztunk a mamához. A nagyi töltött káposztát főzött és ahogy illik, finom tejfölt is vett a tetejére.
A FRISSFÖL nagyon tejfölösnek látszó dobozban van, a betűtípus , a színek és a logó a megszokottak. Leemelte a polcról.
A család az esti vacsorázás közben pillantott a dobozra. A termék sovány tejből és növényi zsiradékokból áll. Nem tejföl.
De nem is állította ezt senki. A FRISSFÖL az bizony nem tejföl. A nagyon apró betűs, jogi szempontból kifogástalan leiratok a marketing és a jogi osztály együttműködését dicsérik. Bizonyára fogy is a termék, mert jobb az ára a rendes tejből készült társánál.


Kedves olvasóim! Bizonyára értik, nem ragozom. Az, hogy ez nem maradhat így világos. Arra ne számítsunk, hogy a gyártó változtat.
Nem érdeke. Annak kell beleállni az ügybe aki a fogyasztók érdekeit védi. Nem morgással, hanem törvénnyel.

Addig mi, megpróbálunk érdeklődni a bevásárló központ munkatársaitól. Ha találunk valakit, az aznap kezdett és az elsőnaposok kedvességével tájékoztat bennünket, hogy nem tudja.


FEL

Hozzászólások  

 
#2 Völler László 2018-12-10 20:41
Régóta bosszant,hogy egyes termékekre ,pl.mosópor öblítő stb. Olvashatatlanul apró betűkkel van írva a tájékoztató.Kereskedelmi törvénynek kellene szabályozni a betűk nagyságát
 
 
#1 bornemisza miklós 2018-12-02 17:29
Több mint fogyasztói akarat a jól látható és érthető ismertetés termékről, és szolgáltatásról.
Senkinek nem jó a valótlan ismertetés.
 

Szóljon hozzá!      (Jobbra tudnivalók!)