Hasznos marketing tippek vállalkozásoknak

MI KELL A JÓ MARKETINGHEZ?
A vállalkozásoknak egyértelműen az ügyfelek szükségleteit és elvárásait kell a szemük előtt tartaniuk, ha ezt nem teszik, nem tudnak lépést tartani a versenytársakkal. De milyen marketing trendeket érdemes követni? A Forbes.com összeállított egy listát, mely segíthet!
1. Fontos az ügyfélelégedettség mérése
Az egyoldalú kommunikáció már nem elég, fontos az ügyfelek, vásárlók visszajelzése. Ha a cég tisztában van azzal, mit szeretnének, mire vágynak, mitől lesznek elégedettek, és ennek megfelelően fejleszti a szolgáltatásait, akkor elkötelezettek lesznek a márka mellett, és ajánlani fogják másoknak is. Ehhez szoros együttműködésre van szükség a marketing, az értékesítés, az ügyfélszolgálat között.
2. Releváns reklámok alkalmazása
A fogyasztók rosszul vannak tőle, ha állandóan az arcukba tolják a cégek a reklámokat, olyan tartalmakkal bombázzák, ami számára nem érdekes. Bosszantja, zavarja őket, ha nem releváns hirdetést látnak. Személyre szabott tartalmak kínálásával ez megoldható. Az a jó reklám, ami belesimul a böngészett tartalmakba, nem megszakítja az olvasás élményét, hanem szerves része.
3. Valósítsuk meg virtuálisan a vásárlók álmait
Online marketing eszközök bevetésével teheti egy cég vonzóvá a termékeit. Ma már nem elég egy bannert mutatni a potenciális vásárlónak, amelyen leírja, hogy mit kínál. Egyedi ötlet lehet például, ha a leendő ügyfél 3 dimenzióban kipróbálhatja, hogy milyen is lehet vezetni az eladásra kínált autót, vagy épp láthatja teljes panorámaképként, hogy milyen látvány fogadja majd a társasutazás során, ha kilép a szállodája erkélyére. Mindez persze technológia, fejlesztés kérdése.
4. Közösségi média stratégiát kell alkotni
A közösségi oldalak – Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIN – csak csatornák, alapból csak felületet adnak, nem pedig stratégiát. Tervezés, szervezés és hozzáértő emberek alkalmazása, illetve anyagi ráfordítás nélkül nem működnek.
5. Többcsatornás kereskedelem
A többcsatornás kereskedelem nagyon fontos – több lábon kell állni, online és offline felületeket is igénybe kell vennie egy cégnek a sikerhez. Az amerikai Domino Pizza például a közelmúltban bevezette, hogy náluk már Twitteren is lehet pizzát rendelni. A webshopok, internetes rendelések korszaka jön, ezért érdemes minden vállalkozásnak errefelé nyitni, viszont arra is fel kell készülniük, hogy az esetleges kudarcokat kielemezzék, például azt, hogy vajon miért hagyta ott vásárlás nélkül az oldalt a látogató.
6. Big Data adatbányászat
A Big Data aranybánya a marketingesek számára, hiszen a fogyasztók szokásai, preferenciái, jelenlegi élethelyzete, érdeklődési köre, vágyai kiolvashatók a hatalmas adathalmazból. Az adatbányászat nagyon hasznos lehet, hiszen megtudhatja a cég, hogy a vásárlói mit szeretnének, és mindenkit személyre szabott ajánlatokkal kereshetnek meg. Az adatkezelés egyre egyszerűbb lesz, ugyanis új eszközök, programok jelennek meg a piacon, melyek ezt segítik majd.
7. Mobil, mobil, mobil
Az okostelefonok korát éljük. Az emberek nagy hányada mobilon internetezik, ezért elengedhetetlen, hogy a weboldalakat mobilra optimalizálják, applikációkat hozzanak létre.
8. Videók
Ha egy vállalkozás meg akarja szólítani a Z generáciőt (az 1995 után született fiatalokat), akkor a marketing kommunikációjában szerepelnie kell a videó tartalmaknak. A YouTube-on, Snapchaten vagy GIF-ekkel ők inkább elérhetők, mint a tévéreklámokkal. Az élő, internetes, interaktív videó közvetítés (streaming) ennek egy következő szintje.
MARKETING TIPPEK INDULÓ KISVÁLLALKOZÁSOKNAK
Ahhoz, hogy versenyképes maradjon egy induló kisvállalkozás, nagyon fontos a marketing stratégia. Sajnos, a kisvállalkozásoknak gyakran nincs marketingcsapata (általában maga a cégtulajdonos végzi ezt a feladatot is), emellett a pénzük is véges – írja a Tech.co cikke. Emiatt stratégiára és rendkívül nagy kreativitásra van szükségük: végig kell gondolni, hogy ki is a célközönség, mitől egyedi a márka, és milyen üzenetet akarnak küldeni.
Íme 4 tipp, hogyan építhet hűséges fogyasztói bázist egy startup cég!
1. H2H helyett B2B vagy B2C
H2H = embertől embernek. Ezzel szemben a B2B és a B2C keretében egy vállalkozás szólít meg más vállalkozásokat, illetve ügyfeleket. A vállalkozásokat természetesen emberek csoportja alkotja, ahogy az ügyfelek is emberek – ám ők különböző személyiségűek, mások a vágyaik, a preferenciáik, a reményeik, a küzdelmeik. Tehát a marketingkommunikáció során nem az egyes embereket kell megszólítani! Érdemes megkeresni a hasonlóságokat közöttük, hogy kideríthessük, mi érdekli őket.
2. Nem csak a közösségi média létezik
A közösségi média hatékony eszköz a tartalmak megosztására, de nem ez az egyetlen! A Facebookon megosztott tartalmak nagyon hamar lecsorognak, ráadásul gyakran el sem érik a célközönséget. Népszerűek viszont a letölthető tartalmak (e-könyvek, internetes szemináriumok, tanulmányok stb.), ugyanis az emberek szeretik, ha ingyen kaphatnak ilyeneket, és cserébe csak a nevüket és e-mail címüket kell megadniuk. Ezzel a módszerrel azonosíthatja és nyomon követheti egy cég a potenciális ügyfeleket. Hátránya viszont, hogy a tartalom elkészítése idő- és gyakran pénzigényes is.
3. Az e-mail marketing él és virul
Az Econsultancy digitális marketing cég tanulmánya szerint a cégek nagy része rendszeresen használja az e-mailt marketing célra és hatékony, figyelemfelkeltő eszköznek tartják. Úgy vélik, hogy az e-mail a legjobb módja annak, hogy fenntartsák a leendő vásárlók érdeklődését.
4. Beszéljenek a cégről az ügyfelek
Sok vállalat ösztönzi az ügyfeleit, vásárlóit, hogy terjesszék a márka üzenetét. Ennek a közösségi együttműködésnek az a titka, hogy az emberek szeretik azt érezni: ők is valami nagy dolog részesei. Értékes visszajelzéseket és ötleteket kaphat egy cég az ügyfeleitől, vásárlóitól, a közösségtől – ez erősíti a márkát és a céget egyaránt. És ha szeretik a terméket vagy szolgáltatást, hangot is adnak neki!
Forrás: Forbes.com és Tech.co
Kép: Pixabay
Szakértőnk további cikkei

Sürgősségi mediáció
Felértékelődnek azok a döntések és intézkedések, melyek a felszámolás vagy végrehajtás elkerülésére irányulnak.

2020. Február 10. 16:00 – 18:00-ig KKVHÁZ a Pénzügyminisztériumban
A Kormánynak van stratégiája. Önnek van? A KKVHÁZ tagjainak, üzleti barátainak a gondolatai, tervei.

Március 9 (hétfő) KKVHÁZ
Amit mindenkinek érdemes tudnia a közösségi médiáról.

Nyitott NAV, konstruktív vállalkozók
Adótudatosság fejlesztése: „Elsőre ne pénzbüntetést kapjunk, hanem utaljanak továbbképzésre”

Maradj Otthon dal a KKVHÁZ-ból
Szécsi Viktória énekesnő a KKVHÁZ szóvivője Otthon maradt, de nem maradt csendben.

Hallgasd el, hogy csúcsvezető voltál!
Egy generáció katasztrófája a munkaerőpiacon.

EU-pályázatok: zárás előtt, nyitás után

Online konferencia kisokos
legyen benne sikeres – élvezze a használatát

Megalakult a KKV Parlament, elnöke Glósz Andrea
Új fejezetéhez ért a legjobb magyar vitaklub a K Kávéház

Versenyjogi jogsértésre gyanakszom – mit tegyek?

"Célunk, hogy ügyfeleink minden esetben megkapják a pénzüket az elvégzett munkájukért."
Interjú Rátkai Tamással a BÁV FAKTOR Zrt. vezérigazgatójával

HR őszintén
Nagy divatja van manapság az emberi erőforrás menedzsmentnek. Kicsit úgy tekintünk erre, mintha a mi korunk találmánya lenne, pedig, ha belegondolunk, az emberiséggel egyidős tudományról van szó. Nem kevés HR tudás kellett ahhoz, hogy piramisok épüljenek fel, vagy százezres mongol hadseregek megszállják a fél világot.

KKVHÁZ Business Klub október 14
Ismét kellemes, vidám légkörben telt a KKVHÁZ október 14-i rendezvénye a Pénzügyminisztérium patinás pénztártermében.

Road show indító a KKV-k részére
A Magyar Kereskedelmi és Ipar Kamara ( MKIK ) és az Innovációs és Technológiai Minisztérium ( ITM ) közös szervezésében, Feladatunk a Jövő címmel tartottak ország járást nyitó rendezvényt 2020.06.24-én.

A KKV szektor és a képzés

Nagy veszélyben a kisvállalat vezetők

Csekély értékű ajándék
A munkavállalók számára célszerű ún. "csekély értékű ajándék"-ként adni, pláne, ha cafeteriában SZÉP kártyán levő pénzt kapnak.

Egészségipar - Egészségügy - Kisvállalkozás
Interjú Solti Ferenccel a téma kiválóságával.

Kicsit elhittük már, hogy az emberiséget nem érheti baj
A KKVHÁZ arra koncentrál, hogy megkeressük, a válság, milyen pozitívumokat hordoz, és azt hogyan lehet a legjobban kihasználni.

5 vitaindító kijelentés a Versenykultúra Csúcs szeptember 18 elé

Új műfaj született
A KKVHÁZ létrehozta az Üzleti Randevú műfaját.

Mit nem tudnak a KKV szektor vezetői?
KKVHÁZ vitabeszélgetés, vezetői problémákról, tanácsadói tennivalókról.

Interjút adott nekünk világhírű zongoraművészünk, Krasznai Tünde Ilona
„Azt üzenem a KKVHÁZ tagjainak, hogy merjenek művészek lenni a hétköznapokban, a családban és a cégvezetésben”

KKVHÁZ Karácsonyi ajándék
Két remek ember vitázik – bár ilyenek lennének korunk vitái.

Zugló is KKVBARÁT
Karácsony Gergely vette át a díjat.

KKVHÁZ Megyék Versenye 2018
2018 november 12 (hétfő) 15:00 – 18:00 között a Pénzügyminisztériumban.

AXICO volt, van és lesz is.
Az ország egyik legszínvonalasabb szereplője az informatikai piacnak. Szerver és hálózati megoldásokat kínálnak, valamint a Digifotó üzletágával a fényképezőgépek és kiegészítők terén a megalapításától kezdve megkerülhetetlen. Ők nem csak eladnak a vevőnek, de tovább is kísérik a kapcsolat útját.

KKVBARÁT szervezetek egyeztetése a Pénzügyminisztrériumban
2020 vízkeresztjére esett a KKV szektor hagyományos Évindító Csúcstalálkozója.

KKVHÁZ Megyék Versenye 2018
Kifejezetten azoknak ajánljuk, akik üzleti kapcsolatot keresnek, a tudásukat szívesen megosztják és szeretik a közösségi élményeket.

Sokat tett és sokat is fog tenni
Interjú Marjay Gyulával a VOSZ – BPMRSZ leköszönt elnökével.

NGM - KKVHÁZ kis- és középvállalatok évindító csúcstalálkozója
2016. január 12. Budapest NGM József nádor tér 14:00–16:00 (Már a cikk olvasásakor is jelentkezhet!)

A KKVHÁZ 00001 klubtagja
Csuri Ferenc gondolatai egy induló rendszer alapjait is lerakják.

Biztonsági megoldások a KKV szektornak
Azt gondolta, hogy Ön nem óriásvállalat így a kockázata is kicsi?

A fekete gazdaság élénk vitát váltott ki
A Pénzügyminisztériumban tartott vállalkozói klubdélutánon a szavak és a gondolatok nem voltak teljes szinkronban.

Az összes művelt terület fele és 3,5 millió tulajdonos.
Osztatlan közös földtulajdon - hitel támogatás és mások. Interjú dr. Nagy Jánossal az Agrárminisztérium földügyekért felelős helyettes államtitkárával.

Az aranyat tudja digitalizálni
Nagy István BlockBen: Adni jó, és az élet ezt mindig meghálálja.

KKV Évindító Csúcstalálkozó 2021
szabályozás – finanszírozás - képzés

Lehet-e versenyképes, aki nem tartja a versenykultúrát?

Interjú Verdes Tamás SEO szakértővel
„A sikeres SEO – mint minden más terület – folyamatos aprómunkát igényel.”

A két percben beszélés művészete

Minden újdonságot egy probléma hoz a világra
"Nagyon hiszek benne, hogy az ONBOX a KKV szektor működésének alapja lesz a közeli jövőben, hiszen velük és értük fejlesztünk." Interjú az ONBOX értékesítési vezetőjével Magó Botonddal

Amit a KKV vezetőként a számvitelemről tudnia kell

Jövőkutató beszélgetés
Egyre több kutató, közéleti személyiség és művész mondja azt: a veszélyhelyzet elmúltával semmi nem úgy folytatódik majd a világban, mint ahogy korábban. Vannak olyanok, akik egyenesen a társadalmi berendezkedések radikális változását várják.

Interjú Tisótzki Istvánnal, a GM-Mestertervezés vezetőjével
Terv nélkül elindulni felelőtlenség, továbbmenni őrültség, megérkezni lehetetlen.

10 éves a KKVHÁZ
Mit értünk el, mi van még bennünk? Szűk körű beszélgetés azoknak akik szeretik a mozgalmunkat

A fogyasztóvédelem két oldala
Előny vagy akadály a hazai kis- és középvállalkozásoknak?

Milyen a versenyképes vezető?
Gazdagság, öröm, elégedettség, megbecsülés. Ez jár érte. Megéri?

Hol jogosult az Európai Unió tagállamaiban tanuló diák az egészségügyi ellátásokra?
Napjainkban teljesen természetes, hogy magyar diákok közép- vagy felsőfokú tanulmányaikat külföldi oktatási intézményben folytatják. Kérdés, hogy hol jogosult a diák az egészségügyi szolgáltatások igénybevételére?

Kiegészítő javadalmazási lehetőségek
Tájékoztató tulajdonosok, felsővezetők és alkalmazottak számára nyújtható kiegészítő javadalmazások, lojalitásprogramok és egészségfinanszírozási rendszerek egyedi pénzügyi modelljéről.

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal sem maradt tétlen.
Sok élethelyzetben, az élet számos szereplőjének kínál segítséget, könnyítést.

33 éve a mikro-, kis- és középvállalkozások szolgálatában
Interjú Kupcsok Lajossal a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara elnöki főtanácsadójával.

A kisvállalkozások és a multinacionális vállalatok egy gazdasági térben: lehetséges-e az esélyegyenlőség?
A neo-globalista rendszert, amely a 20. század végétől domináns lett a világgazdaságban, a nagy nemzetközi vállalatok (más szóval a multik) határozzák meg.

Mire figyeljen egy KKV vezető, ha adózik
Jancsa-Pék Judit, Leitner Leitner adószakmai partner.

KKVHÁZ vita a gazdaságról
Egyebek mellett szóba kerül: mi következik most, ki mit tehet maga, miben számítsunk az államra, mi a tanulság, ki miben segíthet.

A KKV szektor még nem használja. Bizalmi vagyonkezelés (bvk)
A bvk biztonságos keret, a kkv-k számára a hagyományos öröklés, a vállalat eladás, a felvásárlás és más esetekben.

Növekedhetünk extrém helyzetben is
Tisóczki Istvánnak eszközei vannak a növekedéshez. Jegyezze fel őket!

Last minute karácsonyi ajándék ötlet

KKV Évindító Csúcstalálkozó 2021
A kormányzat, a civilek, a K+F képviselői és a cégek egy asztalnál ONLINE.

Ezúttal a Kormány KKV stratégiáját vitattuk meg
6 asztalon terítéken a Kormány stratégiájának 6 alappilére: digitális átállás, innovációs készség, humán tőke, generáció váltás, export képesség és a pénzügyi tudatosság.

Zugló KKVBARÁT kerület
A KKVHÁZ Budapest a XIV. kerületébe látogatott. A Polgármesteri Hivatal Házasságkötő termében kiderült számos üzlethelység üres a kerületben, amire a helyi vállalkozók pályázhatnak.

I. Országos Online Interaktív Versenykultúra Csúcs 09.18.

A KKV cégfúziókat is vizsgálhatja a GVH

Kik nyernek a gazdaság újraindításával
Országos beszélgetés arról, hogyan kell kikerülni a bajból. Azonos időben, ugyanarról a témáról, versenyben egymással.

Április 6 (hétfő) KKVHÁZ

Elengedni a hatalmat, felkészülni a vezetés átadására
Fekete István egykori TOP menedzser, ma időleges (interim) szakember és vezető szolgáltató, a családi alkotmányról és más titkokról

A KÁRPÁTEXPORT rendezvényen jártunk

Hogyan tanulhatunk a keresőoptimalizálásról? És miért érdemes erre törekedeni?
A keresőoptimalizálás sokak számára rejtélyes, kevéssé megfogható tevékenység. Sokan úgy érzik, hogy nem tudják pontosan, mit csinálnak a SEO szakértők, mitől függ egy weboldal teljesítménye a Google találati listáin.

Segítség a KKV szektornak
Most a pályázatokra és a hitelekre kell figyelni.

Vállalkozásbarát GVH
A Gazdasági Versenyhivatal új kommunikációs módszerrel közeledik a hazai KKV szektor felé

Belföldi turizmus lakóautóval
Ha a hollandok meg a németek szeretik, lehet benne valami.

Ügyvezetők pénzügyi felkészültsége
Van nulladik szint is. Reméljük Ön nem ide tartozik

A britek kilépése

Szellemitulajdon-védelmi Csúcstalálkozó
2021 január 27 (szerda) 14:00 – 16:00.

„Maradj itthon” mozgalom
A belföldi szálláshelyek és vendéglátó egységek megmentése. „Maradj otthon” mozgalom után hamarosan indulhat a „Maradj itthon” mozgalom.

A kapcsolatépítés titka
Amiről szemérmesen nem beszélünk, de mindennek az alapja.

Ha verseny, hát legyen verseny
De nem etikátlanul és jogsértően. Interjú Dr Kollár Kingával a GVH sajtószóvivőjével.

Legyen az Öné 2020!

Nem a siker a cél, hanem a cél elérése a siker
A sikerről volt szó a KKVHÁZ november 11 rendezvényén.

A gazdaság győzteseit mi állíthatja meg?
Nézzünk utána! …a piaci verseny megnyerése nem tilos: ami tiltott, az a vállalkozás erőfölényes helyzetével való visszaélés.

Már nincs haladék. Jól kell tudni szerepelni az online megbeszéléseken
Tudni illik mi illik a zoom szobában és hogyan kell jól csinálni 2021.

Interjú Dr. Papp Dénessel
Új taggal bővült a KKVHÁZ csapata. Tagsági szerződésünk értelmében interjúnkkal az Önök figyelmébe ajánljuk Dr. Papp Dénes urat. Fogadják őt szeretettel, ismerjék meg és vegyék igénybe az ő termékeit és szolgáltatásait!

„Az innováció nem próbálkozás, hanem hozzáállás”

12+1 változás januártól
Változnak a kiküldetés, a munkába járás költségei, az szja, illetve több kkv-t érintő egyéb jogszabály is. Íme 12+1 fontos jogszabályváltozás!

Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt.

A konfliktuskezelés az üzlet
Tudta, hogy egy 10 fős cég 962.000 Ft-ot veszít el minden hónapban a konfliktusain?

KKVBARÁT® Önkormányzatok
Belváros - Lipótváros, Terézváros és a Hajdú-Bihar Megyei Közgyűlés. És egy győztes szó: miénk.

A klaszter egy méltatlanul mellőzött összefogási forma
Interjú Szügyi György úrral az ArchEnerg Nemzetközi Megújuló Energia és Építőipari Innovációs Klaszter Alelnökével.

Egykori csúcsvezető, aki nem enged a saját korának

KKVHÁZ Megyék Versenye 2020
Kiváló gondolatok, remek előadások

A vállalatvezetés igenis külön szakma

A KKVHÁZ a Magyar Gazdaságért
Olyan javaslatokat gyűjtünk össze, amiket a veszély elmúltával haladéktalanul meg kell lépni.

A magyar gazdaság kávéháza

A NAV adja a fődíjat

Első pandémiás nyarunk viszontagságai
Kovács János gondolatai.

Nehéz a bonyolult adózási és tb szabályokat maradéktalanul betartani külföldi munkavállalás esetén
A rövid vagy hosszú távú külföldi munkavégzés: magyarok külföldi vagy külföldiek magyarországi kiküldetésének és munkavállalásának adózási és társadalombiztosítási szabályai önmagukban is nagyon bonyolultak, ráadásul ezek egymástól sok esetben el is válnak.

Közbeszerzés. Mit tehet egy KKV ha úgy érzi…

A KKVHÁZ Klub szakértői mondták
A november 9-ei vitabeszélgetés fontos gondolatai (folyamatosan frissül)

A kapcsolatok értékéről és titkairól beszélgettünk
A KKVHÁZ Online Klubja meglepetésekkel szolgálhat azoknak, akik kapcsolatokat akarnak építeni.

A hit szerepe a gazdaságban, a gazdaság szerepe a hitben
A mai gazdaság bántóan materialista világrendjében, van-e szerepe a vallásnak, mit üzennek nekünk azok akik főállásban a lélekkel foglalkoznak.

Élő bejelentkezés az EDUTUSRÓL
KKVHÁZ és GVH
Versenykultúra
Percről perce közvetítés
az I. Országos Online Interaktív Versenykultúra Csúcstalálkozó