KKVHÁZ
 

#

KKVHÁZ KKVHÁZ
 

KKVHÁZ

 

KKVHÁZ
 
  • KKVHÁZ cikkek
  • Szakértőink
  • Küldetésünk
  • KKVHÁZ KLUB TAGSÁG
  • Hirdessen nálunk!
 

Webshopok előnye és hátránya II. – Üzemeltetői szemmel

A cikksorozat előző részében elméleti síkon tárgyaltuk a webshopok tulajdonságait mind jó, mind rossz irányba. Most egy üzemeltető tulajdonossal történt beszélgetést olvashatnak az online kereskedelem világából.

Hónapokkal ezelőtt arculat és motor váltáson ment keresztül a mobilkereskedes.hu online áruház, mely mobil eszközöket és tableteket árul kizárólag online formában . A webáruház tulajdonosától és ötletgazdájától, Nyerges Andrástól kérdezek a továbbiakban, mik a tapasztalatai az online kereskedelem területén.

1. Rendelkezett valaha is offline kereskedéssel?

Igen, évekkel ezelőtt Mi is offline kezdtük a mobiltelefon kereskedést. Első üzletünket, még szinte gyerekként, a főiskola elvégzése után nyitottuk,egy budapesti hypermarket áruház üzletsorán.

2. Mikor és miért döntött úgy, hogy online kereskedelemmel is megpróbálkozik?

Mindig is foglalkoztatott a kérdés, hogy hogyan is lehetne elérni még több embert, hogyan is lehetne megduplázni, vagy akár megtriplázni üzletünk forgalmát. Sokáig próbálkoztunk klasszikus ATL marketing eszközökkel, sőt volt, hogy helyi szinten BTL marketinggel is. Viszont valahogy egyik sem hozott átütő eredményt, és be kellett lássuk, hogy lokális vállalkozásunknak ebben a formájában komoly korlátai vannak.

3. Milyen eredmények és okok vezettek ahhoz, hogy kizárólag online értékesítsen?

Kifejezett eredményekről nem szeretnék beszélni, inkább azt mondanám, hogy az offline üzletünk eredménytelensége volt az igaz ok, amiért az internet felé menekültünk. Az pedig, hogy kizárólag online értékesítünk, egy idő után magától értetődő volt. Nem volt szükségünk magas bérleti díjjal rendelkező forgalmas helyen lévő üzletre. Vásárlóink oda jöttek, ahová hívtuk Őket. Triviális megoldás volt tehát egy jóval nagyobb, kényelmesebb iroda, alacsonyabb fenntartási költséggel.


4. Milyen arányban és miket használ online és offline elérésre?

Ugyanúgy reklámozzuk magunkat, mint minden más cég. Talán annyi különbséggel, hogy a Mi „célkeresztünkben” a nagyon szigorúan vett célcsoport az elsődleges „préda.” Továbbá elég komolyan vesszük mostanában a márkaépítést is.

5. Milyen eszközöket ismer, és melyeket használja a bizalom erősítésére az új ügyfeleknél?

Ügyfeleink bizalmát főként egy vásárlói elégedettséget vizsgáló rendszeren keresztül erősítjük. Egy ár összehasonlító portál segítségével. Ennek a lényege az, hogy mindenki aki vásárol cégünktől az kap egy kérdőívet és elmondhatja véleményét, tapasztalatait. A mobilkereskedes.hu fő oldalán, a bal oldalt beúszó „vásárlói értékelések” fül alatt megnézhetitek miről is beszélek.

A "Megbízható Bolt" szolgáltatás a vásárlók érdekében jött létre, egyben a Minket is ösztönözve, hogy minél jobb minőségű szolgáltatást nyújtsunk. A szolgáltatás az online kereskedésünkből már ténylegesen vásárolt felhasználók véleményét továbbítja a vásárlás előtt állók felé.

6. Mondjon 3 érvet a kizárólag online kereskedelem mellett!

  • éjjel nappali automatikus üzemelés
  • korlátlan határok
  • professzionális termékspecifikációk

7. Mondjon 3 érvet a kizárólag online kereskedelem ellen!

  • személytelen
  • idősebb korosztályok elérése nehézkes
  • borzalmasan kiélezett piac, csak a naprakész áruházak tudnak életben maradni, nincs olyan, hogy nyugalom


FEL

Szóljon hozzá!      (Jobbra tudnivalók!)

Szakértőnk további cikkei