KKVHÁZ Budapest Józsefváros
Téma: Vállalkozásfejlesztés Budapesten, avagy, mit tehet egy kerület és mit tehetnek a kerületi vállalatok
2017 október 25 (szerda) 16:00 – 18:00

H13 Diák és Vállalkozásfejlesztési Központ ( Budapest 1085 VIII.; Horánszky u. 13)
 



KKVHÁZ – Felvidék - Észak Komárom
Téma: Két ország - Egy Város - Komárom fejlődési lehetőségei a KKV szektor szemével
2017 október 30 (hétfő) 13:00 – 15:00

Észak Komáromi Vár, Lőporos Konferencia terem
 



KKVHÁZ Budapest válogató az országos döntőre
2017 november 20 (hétfő) 14:00 – 17:00

Budapest, Krisztina krt. 99 (BKIK székház)
 



NGM-KKVHÁZ Megyék Versenye 2017 Döntő
2017 december 18 (péntek, Töhötöm napja) 14:00 – 17:00

Nemzetgazdasági Minisztérium (Budapest V.; Dorottya u. 5) Pénztárterem
 

 

#

 

 

Új banki megoldás született az eltérő élethelyzetekre

  • vissza a szakértő profiljához

Egy egyedülálló technológiai fejlesztésnek köszönhetően átalakulhat a pénzintézetek és a banki ügyfelek kapcsolata.

Eddig jellemzően a bankok előre kialakított szolgáltatásokat kínáltak, az idei évtől azonban az OTP Bank újításának, a moduláris számlacsomagnak köszönhetően az ügyfelek az eddiginél is nagyobb mértékben maguk dönthetik el, mit nyújtson számukra pontosan a szolgáltató.
Élete során mindenki szembesül eltérő élethelyzetekkel, melyeket pénzügyi szempontból is eltérő lehetőségek és igények jellemeznek.

„Ami a magyarok pénzügyi kapcsolatait érinti, az ügyfelek alapvető elvárása az átlátható, világos kommunikáció. A pénzügyi elégedettség azonban leginkább az életkor és a mindenkori élethelyzet függvénye” – mondja Fábián Tamás pénzügyi pszichológus. A szakember szerint három feltétel mindenképpen szükséges ennek teljesüléséhez: az ügyfél érezze magát biztonságban, tudja kontroll alatt tartani a pénzügyeit, ugyanakkor kapjon nagyfokú szabadságot is azok elintézésében. Ezek azok a tényezők, amiknek köszönhetően jól érzik magukat a bőrükben az ügyfelek, és ezek biztosítására törekszik tulajdonképpen minden pénzügyi szolgáltató, a legkisebb fintech startuptól a legnagyobb bankig.
Az egyre színesebb palettáról választható digitális szolgáltatások következményeként a legtöbb területen elérhetőek személyre szabott és rugalmas technológiai megoldások. A trendet a fiatalok diktálják, közülük például minden második banki ügyfél online bankol, de az idősebbek közül is tízből hárman használják ki ezt a lehetőséget.

„A 18 – 25 éves fiatalok számára elképzelhetetlen a világ a folyamatos technológiai fejlődés nélkül. Ők azok, akik a pénzügyi döntéseikben is sok esetben inkább egy applikációra támaszkodnak, mert ez alkalmazkodik a legjobban az életstílusukhoz. Részben az ő hatásukra, részben pedig a lehetőségek bővülése miatt más generációkban is megerősödött az igény arra, hogy a szolgáltatók alkalmazkodjanak az ő élethelyzetükhöz.” – mondta el Mudri György, a Wyze Fintech Startup Stúdió, társalapítója és ügyvezetője.
Egy bank pénzügyi szolgáltatóként törekszik minden esetben az ügyfélelvárásokat felismerni és ezek alapján kialakítani a szolgáltatási körét. Az OTP Bank folyamatosan dolgozik azon, hogy ezeket digitális formában is elérhetővé tegye, jelenleg is 50 innovációs projekt zajlik a bankon belül. Többek között elsőként fejlesztette ki az úgynevezett moduláris számlacsomagot, amely lehetővé teszi, hogy az ügyfelek saját maguk állítsák össze, hogy mikor milyen szolgáltatásra van szükségük.
„Az ügyfeleknek fontos, hogy segítséget kapjanak a pénzügyi döntések meghozatalánál. Ami a legnépszerűbb banki szolgáltatást, a lakossági folyószámlát érinti: a kétezres évek elején csupán egyféle, de tíz évvel ezelőtt is csak néhány módozatból választhattak az ügyfelek. A technikai fejlődés és a programozói gondolkodásmód megváltozása voltak az előfeltételei annak, hogy ma az OTPDirekt internetbank segítségével akár több száz (pontosan 288 darab) különböző variációjú számlacsomag közül választhasson az ügyfél”– mondta Takács Domokos, a hazai lakossági folyószámlák 44%-át kezelő OTP Bank igazgatója.

A fél éve működő konstrukció eddigi tapasztalatairól Takács elmondta, hogy az ügyfelek az első alkalommal még igénylik a banki segítséget, de utána – mivel akár havonta módosíthatják a csomagjuk összetételét – már önállóan, saját pénztárcájukra és aktuális igényeikre szabják a folyószámlájukat az internetbankon keresztül. Eddig 58 ezren választottak maguknak személyes csomagot, harmaduk fiatal pályakezdő. Átlagosan 10-12%-ot spóroltak a számlavezetési díjukból, leginkább a készpénzfelvétel és az átutalások költségeit csökkentették, valamint sms kontroll-szolgáltatást állítottak be maguknak. Ami a fejlesztések járulékos hasznát illeti, az OTP Bank igazgatója elmondta: a szerződésnyitások időigénye megfeleződött, míg a felhasznált papír mennyisége ötödére csökkent a hitelintézetnél.

Hogyan működik?
Az igénylés kezdetén az ügyfelek egy ún. Bázis számlával rendelkeznek, amely számlavezetést, betéti kártyát, internetbank-hozzáférést tartalmaz. Ehhez adódnak hozzá az automatikusan járó életkor- és jövedelemfüggő kedvezmények, például a pályakezdőknek járó kedvezményes díjak. Emellé választhatnak az ügyfelek további csomagelemeket, így többek között a kedvezményes ATM-es készpénzfelvételt, internetes vásárlást segítő webkártyát, a pénzmozgást felügyelő SMS-kontrollt. Amellett, hogy az új termékkel a felhasználók teljesen önállóan alakíthatják a számlacsomagjukat, a bank tanácsadóként félévente javaslatokat tesz a számlatörténetük alapján a számukra ideális kombinációra vonatkozóan.
  • otp1
  • otp2
  • otp3
  • otp4
  • otp5
  • otp6

Simple Image Gallery Extended

 
 

FEL

Szóljon hozzá!      (Jobbra tudnivalók!)